Mijn Marketing Anne Mol | MarketingTribune B2B

2022-03-18 05:44:53 By : Ms. Sally Huang

Anne Mol (31) werkt sinds 1 september 2021 bij Palletways Benelux als sales- en marketingmanager: ‘Ik heb een behoorlijke geschiedenis in de logistiek. Ooit ben ik begonnen in het vervoeren van vloeibare levensmiddelen bij H&S Group, tegenwoordig zit ik in het vervoeren van pallets.’

ZEER COMPLEX Vaak als je over pallets praat, denken mensen initieel dat je simpelweg pallets maakt of verkoopt. Ik moet mensen vaak uitleggen dat de palletindustrie zeer complex is, waarbij wij slechts een onderdeel zijn van een heel groot proces. Veel mensen weten niet dat wat wij bij Palletways doen een impact heeft op consumenten. Palletways doet bijvoorbeeld veel voor webshops, waarbij we leveren aan particulieren. Hoe snel en complex dit proces is, weten veel consumenten niet.

Palletways is gespecialiseerd in palletvracht in heel Europa met meer dan 450 depots in 24 landen.

TROTS Ik heb natuurlijk ook een commerciële functie en het is het allergaafst als je klanten op een strategisch niveau verder kunt helpen. Bij Palletways ben ik natuurlijk nog maar net begonnen, maar bij mijn vorige werkgever heb ik echt diverse projecten naar een next level gebracht, waarbij je in je netwerk iets opzet samen met partners. APELDOORN Even Apeldoorn bellen. Deze reclames blijven altijd goed hangen op de een of andere manier. Dit bedrijf speelt met name goed in op hot topics met een grappige ondertoon. ERGERNIS De Haribo-reclame. LICHTBLAUW De marketing van Coolblue spreekt mij wel aan, waarbij de aandacht wordt gelegd op klanttevredenheid: ‘Alles voor een glimlach’. Door middel van consistentie in de marketinguitingen, look & feel, maar ook in de service weet de klant eigenlijk altijd wat men kan verwachten. Daarnaast is het zo herkenbaar, dat je bij de kleur lichtblauw gelijk aan Coolblue denkt. FRUSTRATIE Ik geloof zelf heel erg in omnichannel marketing, dus waar online en offline kanalen naadloos op elkaar aansluiten. Marketing die mij frustreert is bijvoorbeeld een vorm van offline marketing, die op geen enkele wijze converteert naar een online next step. UITDAGING De grootste uitdaging is toch wel om te blijven uitblinken in een continu veranderende wereld, waarin de consument steeds kritischer wordt. Je moet op de hoogte blijven van alle trends en ontwikkelingen en dit ook nog eens kunnen toepassen, zonder valse beloftes te doen of de klant teleur te stellen. CHANEL Chanel vind ik nog altijd een van de mooiste merken. Het merk bestaat al ontzettend lang en behoudt toch in al die tijd dezelfde uitstraling. Om als voorbeeld te noemen: de klassieke tas die ooit in 1955 is ontwikkeld. Deze tas is nog altijd het populairst binnen Chanel en mensen staan op een wachtlijst om deze tas te bemachtigen. Hoe mooi is het dat je als bedrijf na meer dan 65 jaar het publiek nog steeds kan triggeren met hetzelfde product. Sterker nog, veel vrouwen verlangen ernaar om deze tas in hun bezit te krijgen. Misschien is het een vrouwendingetje, maar ik vind dit echt een van de krachtigste merken. MARKETINGPRAAT Naast algemene nieuws- en radiozenders heb ik een Spotify Premiumaccount. Dit gebruik ik niet alleen voor muziek, maar ik vind het ook leuk om inhoudelijke podcasts te luisteren van onder andere Marketingpraat. Zo blijf je op een vrij eenvoudige manier een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen. Ik lees met name online artikelen en media. Het komt nog weleens voor dat ik een magazine koop zoals Elle, maar tegenwoordig lees ik dat ook meer online.

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: